Прохід димаря через перекриття – вертикальне (стіну) або горизонтальне (міжповерхові перегородки, покрівлю) вимагає дотримання особливих норм і правил, що гарантують безпечну та якісну роботу обігрівального обладнання. Будівельні норми та правила містять чіткі рекомендації, що розмежовують порядок монтажу для перекриттів різного типу, горючих, негорючих та умовно негорючих. Крім того, важливо врахувати не тільки сам матеріал, з якого зведені стіни, а й їх оздоблення, зовнішнє покриття, ізолюючий матеріал (утеплювач і т. п.).
Нормативи до параметрів перекриттів, обов’язкові до виконання при обладнанні димоходу.
- Товщина стіни димаря повинна враховувати особливості конструкції та товщину самої труби опалювального агрегату. Оптимальне та найправильніше рішення – звернутися до інструкції виробника каміна/печі. Саме посібник від виробника докладно і повно позначить вимоги, припущення та правила вимірювання цього параметра.
- Висота обробки конструкції димоходу. Вона повинна перевищувати товщину перекриття, через яке проходить конструкція мінімум на 7 см. У ряді випадків бажано залишати такі відступи з обох боків.
- Бажано не використовувати жорстку фіксацію обробки димаря до будівельних конструкцій (матеріалів, з яких зроблено перекриття). Це нівелює деформацію стіни внаслідок можливого пошкодження конструкції димоходу, що проходить через неї.
- Простір, що розмежовує перекриття та прохід димаря, слід заповнювати негорючими, пожежобезпечними матеріалами. Хоча регламентами чітко не визначено перелік таких основ, на практиці добре зарекомендували себе недорогі негорючі термоізолятори. Серед найбільш популярних – мінеральна вата, керамзит, вермікуліт.
- Відстань до стін і перегородок, має чітко відповідати нормам.
Особливості формування проходу димоходу в будинках, приміщеннях з дерев’яними конструкціями та перекриттями.
Тут насамперед важлива орієнтація на принцип безпеки. Навіть якщо естетичні властивості такого пристрою не найвиграшніші, захист та профілактика пожежі – найважливіша умова якості облаштування проходу димоходу.
Дерев’яні елементи перекриттів (лаги, решетування, торці крокв) важливо надійно захистити від перегріву, постійного впливу високих і надвисоких температур димоходу. Найпростіше рішення в даному випадку – використання ефективного та недорогого оцинкованого листа або листа нержавіючої сталі як підкладка, матеріал захисту, що відокремлює пальне від димоходу. При цьому з метою додаткової безпеки фахівці рекомендують зробити азбестову прокладку між деревом та металом. Мінімальна товщина азбестового шару рекомендована 5 мм.
Це дозволить:
- перешкодити поширенню вогню та диму у перекриття;
- забезпечить рівномірний та комфортний розподіл повітряних потоків;
- дозволить відображати, екранувати тепло, що отримується в результаті роботи обігрівального агрегату, яке поширюється від труби димоходу.
При створенні металевого екрану важливо враховувати одну технологічну особливість, яка гарантує ефективність цієї конструкції. Вона полягає в тому, щоб труби димоходів повністю проходили крізь перекриття, а стики з іншими елементами були нівельовані і виключені. Наприклад, за допомогою установки конструкції димоходу спеціально створений металевий короб, що проходить через обробку.
Слід врахувати та стикування елементів труби. Професіонали звертають увагу на два відмінні один від одного методи. Один з них носить назву “по диму”, інший називається “по конденсату”.
Стикування елементів димаря «по диму»
В цьому випадку нижнє коліно труби вставляється всередину верхнього. Таким чином, забезпечується безперешкодний рух диму, газів вгору по конструкції.
Стикування елементів димоходу «по конденсату»
Має зворотну конструкцію, тобто верхнє коліно розміщується всередині нижнього. Це дозволяє газовим потокам вільно пересуватися у напрямку донизу. Таке розміщення оптимальне, якщо як обігрівальне обладнання використовуються агрегати, що працюють на природному газі.
Для обладнання проходу димоходу через перекриття у будь-якому випадку слід використовувати двоконтурні труби. Не допускається наявність стику модулів конструкції у місці проходу перекриттів.